אורן אלרז
מי אני (או איך נוצר חלוםיקום)
בן 48 מראשל"צ, גר כיום ברמת-גן.
בעל תואר בכלכלה ועובד בתכנות.
חובב היסטוריה, פילוסופיה, מיתולוגיה וגיאוגרפיה. חבר בתיכון הכיר לי את מו"ד בשנת 88 ומאז נשארתי צמוד למשחק הזה, בהתחלה כשחקן ואחר כך כמנחה.
כשהתחילה השקיעה של חברת מיצוב ב-96 (המפיצה של מו"ד) היה קשה להשיג חוברות בארץ. שתי חבורות שלי שיוועו להרפתקאות. באוגדן הכללים, שיצא אי שם בשנת 1994 גילינו שיש 36 דרגות במשחק והחבורה נתקעה ממש אחרי מקדש המוות (x5) בדרגה 9 וההרפתקה שאחריה הייתה אל תוך המערבולת בדרגה 25. מישהו היה צריך להשלים את הפער...
אז ניגשתי לעבודה. רייבנלופט, ממלכות נשכחות, שמש שחורה, סדרת "כישוף" של סטיב ג'אקסון ואחר"כ גם מחזור סיפורי המלך ארתור, אגדת אטלנטיס ועוד.
 
  בראייה לאחור ניסיתי להבין למה, בעצם, רצנו אחר הדרגות? היום אני יודע שאלו לא הדרגות. זו הסקרנו של להכיר ולדעת עוד. החבר'ה נהנו מאד מהמשחק. הם אהבו את הלחשים וחפצי הקסם ורצו עוד יכולות ועוד אתגרים. רצו לפגוש דמויות, לדעת מה יש מעבר ליער, מעבר להר, לבקר במישור האש, לראות את האגדות ולהפוך בעצמם לאגדה.
בשנת 97 סיימה החבורה הראשונה את דרכה ובשנת 2005 סיימה החבורה השנייה. הדבר המדהים, שחלק מהמורשת של החבורה הראשונה היה רקע לחבורה השנייה. מדינות שהם הקימו וחפצים שהם יצרו שימשו את הדמויות האחרות מאוחר יותר. זה קרה כי הקפדתי שכל ההרפתקאות ישוחקו באותו עולם ועל אותו ציר זמן.
בשנת 2000 לקחו כוכבי הכסף את המושכות ותרגמו את מו"ד 3 (ואחר כך 3.5 , 4) אבל אני הייתי תקוע עם חומר עצום. כללים והרפתקאות שפיתחתי משך השנים. אז ישבתי ושכתבתי את הכל. כולל כל מה שהפריע לנו במו"ד.
וכך נולד המשחק "חלוםיקום".
<<